Natisni

Raziskave dokazujejo, da močnejše in stabilnejše mišice trupa pomagajo preprečevati vrsto športnih poškodb. Poškodbe so stalne spremljevalke športa. Nemogoče se jim je popolnoma izogniti, lahko pa zelo ublažimo posledice in “stranske učinke” teka, kot so različna vnetja ...

Če želimo zmanjšati tveganje za nastanek poškodb, je treba nujno okrepiti mišice trupa. Močan trup je temelj, funkcionalna vadba, med katero sodi tudi pilates, pa ena najučinkovitejših poti do njega! “Stranskih učinkov” – ravnega trebuha, ozkega pasu in lepe drže – pa se gotovo tudi nihče ne bo branil!

Kot je bilo dokazano v eni od nizozemskih raziskav, opravljenih na osebah, ki so se pričele ukvarjati s tekom, so tekači začetniki še posebej izpostavljeni poškodbam. V prvih 8 tednih tekaške vadbe jih  kar 30 % doživi katero izmed poškodb, kot so natrganje vezi, zvin gležnja in različna vnetja. Eden od zelo učinkovitih načinov, kako preprečiti poškodbe, je zadostna moč mišic trupa.

Kakšna je povezava med močnim trupom in eno pogostejših športnih poškodb, tj. pretrganjem kolenskih križnih vezi? Raziskave kažejo, da so osebe, ki imajo slabo propriocepcijo trupa (slabo nadzorujejo trup) 2–3 krat bolj podvržene poškodbam križnih vezi. Slabše zaznavanje položaja trupa in slabši nadzor gibanja trupa sta namreč povezana z večjo amplitudo nenadzorovanih gibov v zgornjem delu telesa, to pa povzroča večje obremenitve na kolenske križne vezi. Torej, slabši, kot je nadzor nad trupom, večja je obremenitev kolenskega sklepa in hitreje pride do poškodbe. Ali lahko večja stabilnost trupa prepreči poškodbo križnih vezi? Znanstveniki pritrjujejo in priporočajo vadbo za večjo stabilnost in moč mišic trupa, kamor sodijo tudi vadbe, ki so naravnane funkcionalno oz. funkcijsko.

running.jpg.653x0 q80 crop smart1

Kaj še lahko naredite zase, preden se podate v intenziven trening teka? Vsekakor je treba biti odgovoren do svojega telesa in ga ustrezno pripraviti oz. okrepiti tudi z ustreznimi hranili, če pa ste še posebej aktivni, pa tudi z dopolnili. Ste že slišali za hrustanec morskega psa?

Hrustanec morskega psa je iz skeletov morskih psov. Glavne sestavine hrustanca morskega psa so proteoglikani in glikoproteini (molekule beljakovin in ogljikovih hidratov). Hrustanec morskega psa se uporablja že več kot 30 let, saj je dragocen vir za naše sklepe, pomaga pri celjenju in obnavljanju hrustanca v sklepih ter pri hitrejšem celjenju ran. Odlikuje pa ga še mnogo več pozitivnih učinkov na telo (iz njega pridobivajo glukozamin). Sestavine hrustanca morskega psa prispevajo k tvorbi človeškega hrustanca. Posebej je priporočljiv za športnike ter starejše ljudi kot pomoč za zdravo delovanje sklepov. Zdravi sklepi so ključnega pomena za redno športno aktivnost. Prehranska dopolnilaiz hrustanca morskega psaso sestavljena iz posušenega in v prah zmletega hrustanca morskega psa. Uživanje teh sestavin v obliki dodatka lahko pomaga pri obnovi hrustanca, kit in drugega veznega tkiva. Kombinacija honodroitina in glukozamina v teh prehranskih dopolnilih pa spodbuja drsnost, s čimer pripomore k večji gibljivosti in odpornosti sklepa, spodbuja obnovo celic ter deluje kot naravno mazivo sklepov.

Pišite, da vam svetujem glede vrhunskih dopolnil evropskega izvora in preverjenega porekla surovin.

Če imate kakršno koli vprašanje, me lahko tudi kontaktirate: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate..

Z veseljem vam bom pomagal in svetoval!