Vadbena zvrst »Fusion BALANCE« je odgovor na paleto aktualnih vadbenih zvrsti v trendu. Koncept vadbe je združevanje različnih pristopov vadbe in tehnik, ki ljudem v njihovem vsakdanjem življenjskem okolju primanjkujejo. Cilj je bil združiti nadzorovane tehnike gibanja v eno vadbo … in nastal je nekakšen miks (fuzija) različnih tipov body & mind zvrsti, ki so tesno povezane z nadzorovanim, umirjenim, uravnoteženim gibanjem, dihanjem. Nastal je »FUSION BALANCE«.

 32

Obkrožajo nas vsakdanji stres, prisilna drža na delovnih mestih, pretiravanja v določenih mikrogibanjih, kot so tipkanje, večurna uporaba računalniške miške … ali drugi ponavljajoči se gibi čez dan, po drugi strani pa tudi premalo gibanja, ki bi uravnoteženo zajemalo celo telo. Najsi gre za rekreativce, popolnoma neaktivne posameznike ali profesionalne športnike – vsi potrebujejo protiutež.

Ena takšnih kompleksnih protiuteži je lahko prav vadba »Fusion BALANCE«, v okviru katere se posameznik sooči z različnimi gibanji, ki jih sicer ni navajen, a jih dejansko zelo potrebuje.

18

Ker je dihanje princip življenja …

»Fusion BALANCE« je povzel najrazličnejše tehnike dihanja iz joge, pilatesa, feldenkrais tehnike in drugih sodobnih oblik dihanja. Osnova in temelj te navdihujoče in osvobajajoče vadbene zvrsti je dihanje. V primeru te vadbe velja: gibanje je dihanje in dihanje je enako gibanje. Gre torej za najtesnejšo povezavo med gibanjem telesa in usklajenim izmenjavanjem zraka. V vsakdanjem življenju ljudje preprosto pozabimo na dihanje, ker nam je samoumevno. A naša dihalna kapaciteta je precej omejena, dihalne mišice so neaktivne. Najpogosteje in splošno se uporablja izključno plitko dihanje, nepopolno dihanje, ki v vseh primerih zaradi našega življenja, stresa, naših miselnih shem precej neugodno vpliva na naše zdravje in telesno počutje. Pri »Fusion BALANCE« vadbi daje inštruktor jasna navodila glede dihanja ter vadeče spodbuja, da skozi celotno vadbeno enoto poskušajo nadzorovati dihanje in ga usklajevati z gibanjem.

Dihanje mora biti sestavni del gibanja!

16

 

Ker je pravilna, čvrsta in dobra telesna drža bistvo homo sapiensa …

Temelj te vadbe je telesna drža. Že na samem začetku vadbe se vzpostavlja vez med obstoječo držo in občutkom zavedanja lastne anatomije ter vzpostavljanja nove nezavedne pokončne postavitve. Naša udomačena, vsakdanja telesna drža je največkrat prilagojena, sključena in podrejena našemu načinu življenja in gravitaciji. Ko se soočamo s telesno držo in postavitvijo le-te, dobimo popolnoma nov občutek zavedanja svojega telesa v prostoru in nov občutek mišične aktivacije pri ohranjanju tega najbolj osnovnega položaja. S tem nastavimo izhodišče za vse gibe, ki s precizno izbranimi položaji, ročicami, ponovitvami, hitrostjo izvedbe in dihanjem krepijo temeljne lastnosti, ki jih potrebuje vsak od nas. Razčlenimo jih lahko v 3 osnovne sklope:

  • globalna moč (globalne, večje, vidne mišice),
  • stabilnost oz. moč jedra,
  • gibčnost oz. mobilnost.

 33

 Ker brez »predigre« oz. predpriprave ni vrhunca …

»Fusion BALANCE« lahko izvajamo v vseh obdobjih dneva, vseeno pa je zaželeno, da smo pozorni na nekaj stvari oz. da za popolno vadbeno izkušnjo skrbno upoštevamo:

  • 2–3 ure pred vadbo ne zaužijemo večje količine hrane.
  • Pred vadbo lahko spijemo kozarec čiste vode.
  • Na vadbo s seboj prinesemo vodo, ki jo med vadbo po požirkih uživamo.
  • Oblečeni smo v lahkotna, zračna oblačila, ki nas ne ovirajo med gibanjem.
  • Po možnosti vadimo na lastni vadbeni podlogi, na kateri se počutimo udobno in domače. Pogosto se namreč moramo z obrazom in drugimi deli telesa podloge sproščeno dotakniti, lastna podloga oz. blazina pa zagotavlja povsem drug, bolj sproščen občutek. Vadbena podloga oz. blazina naj bo iz materialov, ki se prilegajo podlagi (terenu), na kateri se podloga nahaja, in naj ne drsi.
  • Gibanja se med vadbo vedno izvajajo počasi, nadzorovano in po zmožnostih vsakega posameznika (nikdar ne vadimo v bolečini ali z neprijetnim občutkom).
  • Predvsem je namen vadbe, da preživimo aktiven čas sami s seboj (sliši se preprosto, a pogosto ni tako), zato je dobro, da s tem namenom tudi pridemo.
  • Vadbe se udeležimo, ker želimo doživeti pozitivno izkušnjo, intenzivno in nadzorovano popolno telesno aktivacijo ter nežno sprostitev.

14

Prvi del vadbe imenujemo priprava oz. set up, kar pomeni, da se pripravimo ter povežemo med seboj tri ključne komponente: telesno držo, gibanje in osredotočenost na telo. Vse druge (vsakodnevne, stresne) misli skušamo sprostiti (so popoln balast) in se popolnoma prepustiti gibanju.

Ker pri tej vadbi smo gibanje!

Z osnovno telesno postavitvijo, aktivnim dihanjem in postopnim gibanjem pridemo oz. potujemo do kompleksne in zahtevnejše strukture, ki jo moramo na začetku osvojiti, da lažje usklajeno izvajamo vse gibe v nadaljevanju.

2