V zadnjih letih imamo poplavo rekreativnih tekačev, ki iz naslanjača v pisarni ali iz drugega zakrčenega položaja na delovnem mestu začnejo s prav navihanim  dolgotrajnim tekom, s katerim preskušajo svoje telesne zmožnosti. Ljudje imamo vrhunsko dovršen stroj – naše telo, ki zmore neverjetne stvari. Vendar ...

Vendar ljudje pogosto zlorabljamo in mučimo naš veličasten stroj; nikakor ga ne spoštujemo oz. mu ne prisluhnemo, kaj potrebuje, kaj bi bilo zanj najbolje za brezhibno delovanje. Zanimivo je, da smo do drugih strojev (npr. avto) dosti bolj dosledni, zaščitniški, skrbni. Avto redno vozimo na servis, menjavamo olje; ko malo zakašlja, ga peljemo na pregled. Vse imamo zelo jasno razdelano! Po navadi jo avtomobili, ki so manj kakovostna in dovršena tehnologija, odnesejo bolje kot naša edina in popolnoma zvesta telesa.

TEK JE »ZDRAV«! Če ga zdravi tečemo.

Tek je visokoodbojno in visokointenzivno gibanje, za katerega mora biti telo kakovostno in vsestransko pripravljeno. Če imamo motorične omejitve, neravnovesja ali kake druge disfunkcije, bo tek samo »pomoč« za nadaljnje težave, poškodbe, bolečine.

Naša telesa so ustvarjena za večdimenzionalno in sproščeno gibanje po prostoru. Zaradi modernega načina življenja so v našem življenju ali v določenem življenjskem obdobju po navadi gibanja omejena ali pa je telo preveč statično, kar pripelje do širokega spektra neravnovesij na telesu.

Iz prakse lahko rečem, da ima več kot 90 % vadečih, ki prihajajo v naše centre, resne težave in omejitve z gibanjem (kolk, hrbtenica, ramenski obroč) in zelo velikokrat so te osebe rekreativni tekači ali pa bi se želeli ukvarjati s tekom. Prvi korak je poskusiti vadečega ozavestiti  in znova vzpostaviti stik z njegovim telesom – ta faza traja po navadi kak mesec. Naslednja stopnja je uravnavanje neravnovesij v telesu (telesna drža, telesna teža, gibljivost, eksplozivnost ...), kjer se poskuša postopoma napredovati na posameznih področjih, ki so v neravnovesju, kar traja nadaljnje 2–3 mesece. Zadnja faza je ukvarjanje z rekreacijo, ki si jo nekdo zada kot glavni cilj svojega gibanja (tek, tenis, nogomet, kolesarjenje ...). Šele v tej fazi lahko ustvarimo temelje zavedanja in osnovnih sposobnosti za »zdravo« višje intenzivno gibanje.

Vsem rekreativcem, ki bi želeli začeti s tekom v prihajajoči sezoni, svetujem obisk katerega od Bodifit centrov ali da povprašajo katerega drugega strokovnjaka s področja fitnesa ali kineziologije, da poskušajo skupaj preveriti, zastaviti in urediti predpripravo za tekaške podvige v naslednjih mesecih.  Tek je zelo lepa ciklična gibalna aktivnost oz. rekreacija, vendar je treba svoje telo nanjo pripraviti.

Pa še nekaj: če želiš preizkusiti tekaški maraton in se nanj dobro pripraviti, začni že danes s pripravami za naslednje leto (ne pretiravaj in uživaj v gibanju redno na daljši rok)!